REGULAMIN
Ligi halowej piłki nożnej Kazimierz Biskupi 2016/2017
1. ORGANIZATOR
OSiR Kazimierz Biskupi , ul. Węglewska 12, Kazimierz Biskupi
2. ZAWODNICY I ZGŁOSZENIE DRUŻYNY
a) Uczestnikami mogą być wszyscy chętni sympatycy piłki nożnej – zorganizowani w drużyny, którzy w
określonym terminie dostarczą do Organizatora wymagane dokumenty:
- lista zawodników ( max 20 zawodników na liście w tym maks. trzech niepełnoletnich którzy
ukończyli 16 lat )
- zgody rodziców/opiekunów zawodników niepełnoletnich
- dokonanie wpłaty 800 zł
3. WYCOFANIE SIĘ / WYKLUCZENIE DRUŻYNY
a) Jeżeli po wpłacie wpisowego drużyna zrezygnuje z udziału z Ligi przyczyn niezależnych od
Organizatorów – kwota nie zostanie zwrócona.
b) Trzeci walkower tej samej drużyny będzie skutkował usunięciem z rozgrywek i również z podziału w
nagrodach.
c) W przypadku wycofania/wykluczenia drużyny, w sytuacji gdy rozegrała ona mniej niż połowę spotkań –
punkty zdobyte/stracone przez inne drużyny w meczu wraz z wykluczoną drużyną zostają anulowane.
W sytuacji gdy rozegrała ona więcej niż połowę spotkań – punkty zdobyte/stracone przez inne drużyny w
meczu z wykluczoną drużyną zostają utrzymane.
d) W przypadku wycofania/wykluczenia drużyny, bramki zdobyte w meczach z tą drużyną oraz punkty w
klasyfikacjach indywidualnych liczą się do końcowej klasyfikacji indywidualnej na takich samych zasadach
jak zostało to opisane w pkt 3c
e) Jeżeli drużyna zostanie ukarana walkowerem - aby dalej uczestniczyć w lidze musi wpłacić 50 zł
(maksymalnie jest to możliwe 2 razy - trzeci walkower z powodu nierozegrania spotkania -to wykreślenie
z ligi).
f) Kierownik drużyny może usunąć z listy zawodnika - bezpłatnie,
g)Kierownik drużyny może dopisać w trakcie trwania ligi dodatkowo dwóch zawodników do listy.
Dopisanie zawodników jest bezpłatne jednak należy dotrzymać terminu powiadomienia chęci dopisania
nowych zawodników najpóźniej 6h przed rozpoczęciem danej kolejki rozgrywek. Adres mail do
powiadomienia: futsal@acspedycja.pl
h) Zawodnik który rozegrał już mecz w jednej drużynie nie może zostać zgłoszony do końca ligi do innej
drużyny.
4. SYSTEM ROZGRYWEK I NAGRODY
a) W halowej lidze będzie występować 10 zespołów, które rywalizować będą w systemie „każdy z
każdym” w ciągu dwóch rund. Po zakończeniu całych rozgrywek w danej edycji, najlepsza drużyna z ligi
uzyskuje tytuł Mistrza Halowej Ligi Kazimierza Biskupiego.
b) KLASYFIKACJE INDYWIDUALNE
- Najlepszy bramkarz
- Najlepszy zawodnik
- Najlepszy strzelec
Wymienione osoby zostaną nagrodzone.
Każda z drużyn otrzyma puchar za zdobyte miejsce .
5. MIEJSCE I TERMINY SPOTKAŃ
a) Wszystkie mecze rozgrywane będą na hali sportowej OSiR Kazimierz Biskupi
b) Mecze rozgrywane będą w soboty od godz. 16.30 do 21.00 od 7 listopada do 31 marca. Szczegółowy
terminarz zostanie podany na pierwszej kolejce rozgrywek. Wszystkie wyznaczone terminy są
obligatoryjne i nie podlegają zmianom na prośby drużyn.
6. SĘDZIOWIE I PROTESTY
a) Każdy mecz będzie sędziowany przez dwóch sędziów, którzy egzekwują przestrzeganie przepisów gry.
Sędziowie dostarczają organizatorowi rozgrywek informacje o sankcjach nałożonych na zawodników lub
przedstawicieli drużyny, oraz incydentach mających związek z zawodami. Decyzje Sędziego dotyczące
oceny faktów związanych z grą są ostateczne.
b) Sędzia ma prawo nie dopuścić do meczu zawodnika, który jego zdaniem zachowuje się niesportowo,
lub znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających.
c) Organizator oraz Sędzia mają prawo do sprawdzania i weryfikowania tożsamości zawodników przed
oraz po meczu.
d) Organizator ma prawo wykluczyć z rozgrywek zawodnika lub drużynę, który/a w stosunku do
Organizatora, sędziego, innych zawodników oraz kibiców zachowuje się w wybitnie niesportowy sposób
oraz w jakikolwiek inny sposób utrudnia przeprowadzenie rozgrywek.
e) Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie po wcześniejszym powiadomieniu
wszystkich kapitanów/kierowników drużyn.
f) Kapitanowie /Kierownicy poszczególnych zespołów posiadają prawo do wnoszenia protestów
dotyczących przebiegu danego meczu, gry zawodników nieuprawnionych. Protesty przyjmowane będą
jedynie w formie pisemnej, najpóźniej w dniu meczu.
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
a) Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione lub zgubione na obiekcie
sportowym OSiR Kazimierz Biskupi
b) Uczestnicy podpisując deklarację udziału w lidze halowej potwierdzają, że są ubezpieczeni (NNW) ,
biorą w niej udział na własną odpowiedzialność , nie mają żadnych przeciwwskazań – w tym zdrowotnych
do gry w piłkę nożną i nie będą wnosić do Organizatora roszczeń z tytułu uszczerbku na zdrowiu lub strat
materialnych powstałych w wyniku udziału w rozgrywkach niniejszej ligi halowej.
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszyscy uczestnicy rozgrywek zobowiązani są do zapoznania się i przestrzegania regulaminu obiektu
sportowego OSiR Kazimierz Biskupi.
2. Do ostatecznej interpretacji i zmian w trakcie rozgrywek mających na celu podwyższenie poziomu
sportowego powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie Organizator
PRZEPISY GRY
1. Boisko : hala sportowa OSiR Kazimierz Biskupi ul. Węglewska 12, standardowy wymiar boiska, obiekt
z szatniami i oświetleniem.
2. CZAS GRY : 2 x 20 min (bez zatrzymywania czasu). Po zakończeniu pierwszej połowy następuje 5
minutowa przerwa i zmiana stron. Zatrzymanie czasu gry następuje wyłącznie w sytuacji groźnego urazu
zawodnika lub wybicia piłki poza boisko i braku kolejnej piłki w możliwie najkrótszym czasie.
3. LICZBA ZAWODNIKÓW : Lista zawodników drużyny w całych rozgrywkach może zawierać maksymalnie
20 zawodników. W protokole meczowym drużyna może wystawić maksymalnie 15 zawodników. W grze
uczestniczy 5 zawodników w polu + bramkarz. W przypadku gdy na boisku zostanie mniej niż 4 graczy,
sędzia przerywa mecz. W przypadku gdy na boisku w trakcie gry przebywał zawodnik nie zgłoszony przed
rozgrywkami w deklaracji, sędzia wraz z organizatorem po uprzedniej weryfikacji i sprawdzeniu danych
zawodnika weryfikuje wynik meczu jako walkower dla drużyny w składzie której grał nieuprawniony
zawodnik.
4. UBIÓR ZAWODNIKÓW :
a) Zawodnicy poszczególnych zespołów biorących udział w rozgrywkach powinni występować w
jednolitych koszulkach oznaczonych numerami, przy czym bramkarz powinien odróżniać się ubiorem od
pozostałych zawodników.
b) Kapitan drużyny powinien posiadać opaskę kapitańską. Jest on jedyną osobą na boisku, która ma
prawo do pytań i wyjaśniania swoich wątpliwości z sędzią prowadzącym zawody jedynie podczas przerwy
w grze.
c) Dopuszczalnym obuwiem są buty sportowe z płaską podeszwą spełniające wymogi korzystania z hali
sportowej OSiR Kazimierz Biskupi. W sytuacji kiedy sędzia w trakcie rozgrywki stwierdzi, iż zawodnik
znajdujący się na boisku posiada nieodpowiednie obuwie, zostanie ukarany żółtą kartką i otrzyma nakaz
opuszczenia boiska celem zmiany obuwia na odpowiednie - zgodne z regulaminem hali sportowej.
Zawodnik może ponownie wejść na boisko po upływie regulaminowej kary 3 min. w odpowiednim
obuwiu. Jeżeli zawodnik nie powróci na boisko jego miejsce po 3 min. może zająć inny gracz tej drużyny.
e) Ochraniacze na piszczele nie są wymagane.
5. ZMIANY:
a) Ilość zmian jest nieograniczona, dozwolone są zmiany powrotne.
b) Gracze rezerwowi znajdują się za linią boczną na swojej połowie.
c) Przy zmianie zawodnik najpierw opuszcza plac gry, dopiero wtedy może wejść jego zmiennik (miejsce
zmiany ustala sędzia)
6. KARY (napomnienia/wykluczenia) :
a) Zawodnicy karani będą karami czasowymi.
b) Gracz ukarany pierwszą żółtą kartką nie opuszcza placu gry.
c) Otrzymanie w jednym meczu przez tego samego gracza drugiej żółtej kartki, karane będzie
automatycznie otrzymaniem kartki czerwonej i wykluczeniem z gry. Zawodnik taki opuszcza plac gry, na
który już w tym meczu nie wraca, może jednak zagrać w kolejnym pojedynku ligowym. Drużyna
natomiast karana jest 3 minutową karą czasową, która zostaje anulowana w przypadku strzelonej
bramki. Po zakończeniu kary czasowej, na boisku może się natomiast pojawić inny zawodnik.
d) Gracz, który otrzyma bezpośrednio czerwoną kartkę, opuszcza plac gry a drużyna przez 3 minuty gra w
osłabieniu. Kara zostaje anulowana w przypadku strzelonej bramki. Po upływie kary skład może uzupełnić
inny zawodnik.
e) Za wyjątkowo niesportowe zachowanie i jawne nieprzestrzeganie zasad „fair play”, przez cały zespół
lub poszczególnych graczy (np. odmowa podania przez zawodnika nazwiska po otrzymaniu kartki, lub
wtargnięcia na boisko zawodników / kibiców), sędzia udziela stosownych kar i może przerwać mecz.
f) W przypadku wybitnie niesportowego zachowania, organizator ma prawo na odsunięcie zawodnika
ukaranego czerwoną kartką na większą ilość meczy.
g) Wykluczenia z kolejnych meczy: 3 żółte kartki – zawodnik pauzuje jeden kolejny mecz. 5 kartka i każda
następna zawodnik pauzuje kolejny następny mecz. Bezpośrednia czerwona kartka wyklucza z kolejnego
meczu. ( patrz punkt f) )
h) Faule akumulowane : Obejmują faule karane rzutami wolnymi bezpośrednimi. Sędziowie mogą
zastosować korzyść i pozwolić na kontynuowanie gry jeśli drużyna nie miała na swoim koncie pięciu fauli
akumulowanych i drużyna przeciwna nie jest pozbawiona korzystnej sytuacji do zdobycia bramki. W
czasie wykonywania rzutu wolnego wszyscy przeciwnicy muszą znajdować się, co najmniej 5 m od piłki.
W czasie jednej połowy można popełnić 5 fauli, które nie będą skutkować rzutem karnym. Każdy
następny faul będzie skutkował dodatkowym rzutem karnym. Po zakończeniu pierwszej części gry faule
akumulowane są anulowane.
7. RZUTY WOLNE :
a) W zależności od przewinienia mogą być pośrednie lub bezpośrednie.
b) Mogą one być wykonywane bez gwizdka sędziego. Na życzenie gracza wykonującego ten stały
fragment gry, sędzia odsuwa mur na prawidłową odległość 5 metrów. Jest on wtedy wykonywany,
wyłącznie na gwizdek sędziego prowadzącego zawody.
8. PIŁKA POZA BOISKIEM :
Jeżeli piłka po uderzeniu przez zawodnika opuści plac gry, zobowiązuje to zawodnika lub pozostałych
zawodników z tej drużyny o dostarczenie jej sędziemu prowadzącemu zawody.
9. WZNOWIENIE GRY PO OPUSZCZENIU BOISKA PRZEZ PIŁKĘ :
a) Rzuty z autu wykonujemy nogą z linii bocznej lub za linią. Czas na wznowienie gry wynosi 4 sekundy.
b) Piłka powinna stać nieruchomo.
c) Złe wykonanie rzutu z autu lub przekroczenie czasu 4 sekund skutkuje przyznaniem piłki drużynie
przeciwnej.
d) Bramkarz wznawia grę tylko rękoma i ma na to 4 sekundy. Natomiast przeciwnicy muszą znajdować
się poza obrębem pola karnego, aż do momentu wprowadzenia piłki do gry. Bramkarz nie może zagrać
piłki ponownie, zanim nie zostanie ona dotknięta przez przeciwnika albo nie przekroczy linii środkowej.
Jeżeli po wprowadzeniu piłki do gry bramkarz dotknie piłki ponownie zanim nie zostanie ona dotknięta
przez przeciwnika albo nie przekroczy linii środkowej drużynie przeciwnej przyznaje się rzut wolny
pośredni z miejsca przewinienia, jeżeli nastąpiło ono w obrębie pola karnego to rzut wolny pośredni
wykonuje się z linii pola karnego najbliżej miejsca przewinienia. Do bramkarza można grać tylko w tedy
gdy piłka przekroczyła linie środkową oraz gdy bramkarz włączył się do gry, czyli przekroczył środek
boiska.
e) Przepisowa odległość przeciwnika od piłki podczas jej wprowadzania do gry, rzutów wolnych, autów
oraz rzutów rożnych wynosi 5m.
f) Rzut z autu przyznaje się również gdy piłka dotknie sufitu. Czas na wznowienie gry to 4 sekundy.
10. PUNKTACJA :
a) Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt.
b) Za remis obie drużyny otrzymują 1 pkt.
c) Za przegraną drużyna otrzymuje 0 pkt.
d) Walkower karany jest przyznaniem 3 pkt drużynie przeciwnej oraz wynikiem 5:0.
e) O końcowej klasyfikacji decydują kolejno: liczba punktów, bezpośredni pojedynek, bilans bramek
strzelonych do straconych. W przypadku gdy 3 drużyny maja tyle samo punktów obowiązuje ,,mała
tabela,,
f) W przypadku zdekompletowania drużyny w trakcie spotkania, bez względu na dotychczasowy wynik,
drużyna zdekompletowana zostaje ukarana wynikiem 5:0, a drużyna przeciwna otrzymuje 3 pkt oraz
zostaje dopisane na konto tej drużyny 5 bramek.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
a) Nie obowiązuje przepis o spalonym.
b) Pozostałe przepisy jak w przepisach gry w piłkę nożną.
c) Nieznajomość przepisów gry przez poszczególne zespoły nie zwalnia ich od ponoszenia konsekwencji
za ich nieprzestrzeganie.
e) Przed każdym meczem kierownik lub kapitan drużyny wypełnia protokół, który przekazuje sędziemu
spotkania najpóźniej przed rozpoczęciem meczu. (przed pierwszym gwizdkiem).
Wiadomości
(utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości